Utförsäljningen av Trelleborgs "Övrigt-sektor" följer kommunicerad plan

Utförsäljningen av Trelleborgs "Övrigt-sektor" följer kommunicerad plan Försäljningsprocessen kring ädelmetallåtervinningsföretaget Metech pågår med ett antal intresserade köpare. Trelleborgs bedömning är att ytterligare information kring försäljningsprocessen kan lämnas inom det närmaste kvartalet. Utförsäljningen av sektor Övrigt har i huvudsak genomförts. Resterande tillgångarna utgörs av Metech och en industrifastighet i Stockholm. Ursprungligt kommunicerad resultateffekt (-100 - 0 MSEK) av utförsäljningen av sektorn Övrigt, kvarstår som bedömning. För ev. ytterligare information kontakta informationsdirektör Mikael Byström, Trelleborg AB, 0410 - 670 37 eller 0708 - 55 2169 eller Trelleborgs informationsavdelning 0410-67000. Trelleborg AB är en global industrikoncern i stark förvandling. Nyckelorden är koncentration och lönsam tillväxt. Trelleborg AB omsätter 13,5 miljarder kronor och har drygt 12 000 anställda i 28 länder. Koncernen består av fyra affärsområden: Automotive, Wheel Systems, Engineered Systems och Building Systems. Trelleborgaktien är sedan 1964 noterad på OM Stockholmsbörsens A-lista. www.trelleborg.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00520/bit0002.pdf