• Tretti AB/

Tretti AB (publ.) fastställer nya finansiella mål och undersöker förutsättningar för listbyte

Tretti AB – som säljer vitvaror och hushållsapparater på nätet – fortsätter att växa. Det är en utveckling som väntas fortsätta då bolaget ser fortsatt goda möjligheter att växa och ta marknadsandelar. Mot bakgrund av bolagets starka utveckling under de senaste åren och de goda framtidsutsikterna, har styrelsen fastställt nya långsiktiga finansiella mål för verksamheten. Det presenteras av bolagets VD Paul Fischbein vid Trettis årsstämma på onsdagen.

Målsättningen är att bolaget skall bibehålla en försäljningstillväxt mellan 20-30% under de kommande fem åren. Med den tillväxttakten kommer försäljningen under 2014 att överstiga 1 miljard kronor. Försäljningstillväxten skall ske såväl i Sverige som på nya marknader. För att fullt ut dra nytta av den potentiella tillväxten kommer bolaget att fortsätta att investera i försäljningsfrämjande åtgärder. Detta kan medföra att vinstmarginalen under de kommande åren kan komma att variera på kvartalsbasis. Huvuddelen av kostnadsökningen avser offensiva investeringar inom bland annat marknad, IT och logistik. - Vi värnar om skalbarhet och hög kostnadseffektivitet och de satsningar som nu görs väntas ge en god avkastning eller en EBIT-marginal om 9 - 10% under 2014, säger Paul Fischbein. Styrelsen har vidare beslutat att undersöka förutsättningarna för notering av bolagets aktie på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap.