Tretti.se lanserar vitvaror på nätet

Tretti AB lanserade idag www.tretti.se, en vitvarubutik på nätet. Trettis affärsidé går ut på att erbjuda låga priser på produkter inom samtliga vitvarukategorier från ledande leverantörer såsom Siemens, Bosch, Electrolux, Cylinda, Whirlpool, Gorenje, Samsung och LG Electronics. Varorna levereras hem till kunden.

Företaget grundades av medieentreprenören Jan Friedman (ordförande), Paul Fischbein (VD) samt Victor Press (till vardags VD för reklambyrån Acne Creative). Kapitalförvaltningsbolaget Quesada AB har investerat kapital i bolaget och har utsett Tommy Jacobson som styrelserepresentant.

Tretti.se kommer att marknadsföras under ”Vita Varor Till Röda Priser”.

Om oss

Tretti.se (www.tretti.se) säljer vitvaror och hushållsapparater med över 4000 produkter av kända varumärken till marknadens mest konkurrenskraftiga priser. Lägre priser uppnås genom höga volymer, låga kostnader och effektiv distribution vilket möjliggörs genom e-handel. Bolagets aktie handlas sedan 1 december 2008 på First North. Aktiens kortnamn är TRTI. Avanza Bank är bolagets Certified Adviser.