Nyemission på 140 MSEK i Trio AB garanterad till 80 procent

Nyemission på 140 MSEK i Trio AB garanterad till 80 procent I gårdagens nummer av Finanstidningen (26 oktober) kommenterades den senaste delårsrapporten från Trio AB. Artikeln bortser från det faktum att Trio förbereder en företrädesemission om 140 MSEK, varav 80% är garanterad och ger därför en felaktig bild av bolagets likviditetssituation. Information om denna nyemission ingick tydligt i delårsrapporten, och har även tidigare kommunicerats i pressmeddelanden från Trio AB. För ytterligare information, var god kontakta: VD Anders Berg eller finansdirektör Kent Söderström, tel: 08 457 30 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00930/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00930/bit0002.pdf