Trio och ID Connect as tecknar avtal

Trio och ID Connect as tecknar avtal Trio i Norge har tecknat partneravtal med Ericssons distributör i Norge, ID Connect as. Avtalet innebär att ID Connect blir certifierad Trio-partner med ett komplett ansvar för Trio Present Office gentemot slutkund med försäljning, installation, utbildning och support. Trio PresentOffice är marknadens mest kompletta system för samtals- och meddelandehantering. Det integrerar fast telefoni med mobiltelefoni, IP-telefoni, talsvar och e-post. Trio PresentOffice erbjuder en global nåbarhet och ökar därför både servicegraden utåt mot kunderna och den interna effektiviteten i företag. ID Connect säljer kommunikationslösningar, med särskilt fokus på växel- och telefonilösningar för företagsmarknaden. De tar tillvara traditionella lösningar för tal samtidigt som de fokuserar starkt på applikationer och mobilitet. ID Connect är exklusiv distributör till Ericsson avseende företagskommunikation samt är certifierad som servicepartner och avancerad säljpartner. ID Connect är dotterbolag till ID Gruppen as, som fokuserar på systemintegration, datakommunikation, internet, ASP konsult- och drifttjänster samt telefoni- och mobilkommunikation. "Det är en fördel för oss att ha Trios produkter som en del av vår portfölj inom informations- och kommunikationsteknologiska lösningar. Speciellt intressant är Trios integration med mobila lösningar. Vi ser fram emot ett gott samarbete med Trio", säger Trond Bergersen, vicekoncernchef för ID-Gruppen. "Med ID-Connect som partner har Trio möjlighet att nå ett stort antal nya kunder som har behov av att öka effektiviteten och kundservicen i företag", säger Sverker Hannervall, VD för Trio. För ytterligare information kontakta: Sverker Hannervall, VD, telefon 0730-66 88 23 Trond Bergersen, vicekoncernchef ID Gruppen AS, telefon +47 4500 2700 Om Trio Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com Om ID Gruppen ID Gruppen as är en aktör på den Norska IKT marknaden. Koncernen omsätter ca. 300 MNOK. ID har ca 100 anställda med kontor i Oslo, Bergen och Stavanger. ID Gruppen as, med tre helägda dotterbolag, ID Comnet as, ID Connect as och ID Ecom as, är en service koncern med fokus på datakommunikation, systemintegration, internet, ASP och tal och telefonilösningar, mobilkommunikation och konsulttjänster. Mer information finns på: www.idgruppen.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT20200/wkr0006.pdf