Trio tecknar avtal med Siemens A/S och får order till Oslo Lufthavn Gardemoen

Trio tecknar avtal med Siemens A/S och får order till Oslo Lufthavn Gardemoen Trio Information Systems i Norge har tecknat partneravtal med Siemens A/S i Norge. Avtalet innebär att Siemens A/S' division Information and Communications Network blir certifierad partner med ett komplett ansvar för Trios telefonikoncept Present Office gentemot slutkund med försäljning, installation, utbildning och support. En första order har tecknats avseende installation av Present Office till Oslo Lufthavn Gardemoen. Ordern omfattar ett system för samtals- och meddelande-hantering för upp till 3.000 användare. Vidare omfattar ordern koppling till nio Siemensväxlar, katalogfunktion samt ett flertal telefonistarbetsplatser av Trio's nya PC-baserade telefonistsystem. Siemens är en av Norges största IT och Telekommunikationsföretag med ett brett utbud av produkter och systemlösningar. Siemens A/S har 3.600 ansatte och nådde under 1999 en omsättning på USD 747 milj. Siemens är en av de ledande leverantörerna av företagsväxlar i Europa. Siemens Hicom PBX är en familj av växlar för små till stora företag. Tidigare i år har Trio tecknat ett partneravtal med Siemens AG, Information and Communication Networks i Tyskland. Det innebär att Trio anpassar sitt system Present Office för Siemens abonnentväxlar Hicom PBX. Hicom PBX säljs på de flesta marknader inom EU. Present Office är marknadens mest kompletta system för samtals- och meddelandehantering med lösningar för bl.a. information om alla anställda, hänvisning och talsvar. Present Office erbjuder en global nåbarhet och ökar därför både servicegraden utåt mot kunderna och den interna effektiviteten i ett företag. För mer information: Bård Gundersen, Country Mgr, Trio Norge tel. +47 67 83 00 82 Arne Raffelsen, General Mgr. Business Com. Siemens A/S tel. +47 22 63 30 00 Kjell Nordseth, Mgr. Special Projects, Siemens A/S tel. +47 22 63 30 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00300/bit0002.pdf