Trio tecknar avtal med Spring Mobil om cirka 1,4 Mkr för utökad funktionalitet av Trio Mobile Office Trio har tecknat en order värd 1,4 miljon kronor för utökad funktionalitet av Spring Mobils lösning för mobila kontor på den svenska företagsmarknaden. Ordern baseras på Trio Mobile Office, ett koncept för mobiloperatörer som gör det möjligt för kunderna att helt gå från fast till mobil telefoni. Enligt tidigare pressmeddelande tecknade Trio i juli avtal med Sveriges fjärde mobiloperatör Spring Mobil om Trios lösning för mobila kontor Trio Mobile Office. Trio Mobile Office har installeras i Spring Mobils mobiltelefonnät under hösten med företagskunder som målgrupp. Med denna tilläggsorder möter de kundernas efterfrågan om ökad funktionalitet. "Vi på Trio gläds med Spring Mobil över det stora intresset för mobila kontorslösningar. Den här ordern visar tydligt efterfrågan på Trio Mobile Offices olika lösningar", säger Sverker Hannervall, VD för Trio. Trio Mobile Office erbjuder en övergång från fast till mobil telefoni, antingen direkt eller successivt. Trio Mobile Office abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och installeras av Trio som nyckelfärdiga lösningar i operatörernas nät. För ytterligare information kontakta: Sverker Hannervall, VD, telefon 0730-66 88 23 Ulf Groth, VD för Spring Mobil, telefon 070-788 98 98 Om Trio Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com Om Spring Mobil Spring Mobil fokuserar hela verksamheten på telefoni för företag. Spring Mobil hjälper företag att skapa ett eget GSM-nät som ersätter den fasta telefonin - till lägre kostnad. Spring Mobil är ett helägt dotterbolag till Swefour AB. Swefour innehar en av fyra GSM-licenser i Sverige. Swefour ägs av Brainheart Capital. Läs mer på www.springmobil.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT20120/wkr0006.pdf