• Trio/

Report this content

Trio tecknar order med Landskrona om att ansluta 1 000 mobiltelefoner till kommunens växel Trio stärker sin ställning ytterligare på den svenska marknaden för hänvisningssystem genom ett avtal med Landskrona kommun om ca 1 MSEK. Ordern innebär att Landskrona kommun uppgraderar sitt befintliga hänvisningssystem med Trio PresentOffice 3.1 Mobile Edition. Därmed kan kommunens telefonister hantera mobiltelefoner på samma sätt som fasta telefoner och de anställda har tillgång till alla viktiga växelfunktioner i sina mobiltelefoner. Systemet ger de anställda stor frihet att bedriva sitt arbete på rörlig fot. De är ändå nåbara som om de satt vid sina skrivbord. Ordern är Trios största installation av Mobile Edition med ca 1 000 mobila anknytningar. Landskrona kommun hyr sin växel, hänvisningsdatabas och infrastruktur från Trios partner Dotcom genom tjänsten Kommunikation Som Tjänst (KST). Tjänsten ger kunderna möjlighet att skräddarsy sina telefonilösningar med fasta och mobila telefoner, kundtjänstfunktioner med mera. "Alla verksamheter i Landskrona kommun ska kunna erbjudas likvärdiga telefonifunktioner oavsett geografisk belägenhet. Med Trios lösning för att knyta mobiltelefoner till kommunens växel ökar effektiviteten samtidigt som de anställda får helt nya möjligheter att styra sin tillgänglighet", säger Ronny Nilsson på Landskrona kommun. Trio PresentOffice erbjuder integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering. Integrerad telefoni innebär att fast-, mobil- och IP-telefoni knyts ihop till ett enda virtuellt telefonisystem. Trio PresentOffice 3.1 Mobile Edition erbjuds både nya kunder och som en uppgradering till Trios befintliga kundbas bland stora och medelstora företag i Norden. För mer information, kontakta: Sverker Hannervall, VD och koncernchef, Trio, tel 08-457 30 05 Ronny Nilsson, Landskrona kommun, tel 0418-47000 Om Trio AB Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Närmare 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Trio utvecklar tre produktfamiljer. Trio PresentOffice erbjuder integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering. Trio Mobile Office erbjuder en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer. Objecta TeleVoice möjliggör kundtjänstsystem, främst call- och contact center, samt automatiska tjänster som röststyrning och interaktiva talsvar. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på www.trio.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00050/wkr0002.pdf