Trio tecknar order om ca 2 MSEK med FöreningsSparbanken

Trio tecknar order om ca 2 MSEK med FöreningsSparbanken Ordern innebär att FöreningsSparbanken utökar sin kapacitet för FöreningsSparbanken via Telefon 0771-22 11 22. Ordern baseras på Trios plattform TeleVoice och omfattar system för självbetjäning och personlig service. Ordern omfattar också ett testsystem för att utvärdera röststyrda självbetjäningstjänster. "Vi utökar kapaciteten för att möta våra kunders ökade efterfrågan avseende både självbetjäningstjänster och personlig service. Vi har idag över 2 miljoner kunder som är anslutna till tjänsten Banken via Telefon. Varje år hanteras över 60 miljoner samtal via vår talsvarstjänst för självbetjäning och personlig service. Systemet gör att våra kunder spar tid och erbjuds flexibilitet i hantering av bankärenden dygnet runt", säger Stefan Göthberg på FöreningsSparbanken. "Vi på Trio gläds med FöreningsSparbanken åt de framgångar de har haft med att erbjuda sina kunder avancerade banktjänster via telefon. Trios order är ett direkt resultat av dessa framgångar", säger Sverker Hannervall, VD för Trio. TeleVoice CTI-server utvecklas inom Trio:s produktområde Objecta TeleVoice. Över 600 installationer har tidigare gjorts av system baserade på plattformen TeleVoice och kunderna utgörs främst av stora, svenska företag och organisationer. För ytterligare information kontakta: Sverker Hannervall, VD, telefon 0730-66 88 23 Om Trio Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/18/20031218BIT20060/wkr0006.pdf