Trio tecknar påbyggnadsorder med Telenor Mobil om utbyggnad av tjänsten

Trio tecknar påbyggnadsorder med Telenor Mobil om utbyggnad av tjänsten "mobilt kontor" Trio har tecknat en påbyggnadsorder på ca 2,3 Msek om en fortsatt utbyggnad av ProffNett, Telenor Mobils lösning för mobila kontor på den norska företagsmarknaden. Ordern baseras på Trio Mobile Office, ett koncept för mobiloperatörer som gör det möjligt för kunderna helt eller delvis gå från fast till mobil telefoni. ProffNett är central i Telenor Mobils portfölj av mervärdestjänster till sina företagskunder. Ordern innebär att Telenor Mobil bygger ut kapaciteten i nätet ytterligare för att hantera det ökande antalet kunder. "Trio Mobile Office svarar mot ett växande behov i företag, vilket tillströmningen av abonnenter till ProffNett är ett kvitto på. Med Trio Mobile Office har det blivit möjligt att ersätta den fasta telefonin med mobiltelefoner. Växelfunktionerna finns i operatörens nät och det enda som krävs hos kunderna är mobiltelefoner", säger Sverker Hannervall, VD för Trio. Trio Mobile Office erbjuder en övergång från fast till mobil telefoni, antingen direkt eller successivt. Trio Mobile Office abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och installeras av Trio som nyckelfärdiga lösningar i operatörernas nät. För ytterligare information kontakta: Sverker Hannervall, VD och koncernchef, telefon: 0730-66 88 23 Om Trio Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Närmare 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Trio utvecklar tre produktfamiljer. Trio PresentOffice erbjuder integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering. Trio Mobile Office erbjuder en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer. Objecta TeleVoice erbjuder lösningar för kundsupport, främst interaktiva talsvarssystem och contact center. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00730/wkr0002.pdf