Trio tecknar samarbetsavtal med Nokia Networks

Trio tecknar samarbetsavtal med Nokia Networks Trio AB har undertecknat ett samarbetsavtal med Nokia Networks rörande marknadsföring och promotion av produktlinjen Mobile Office. Trio och Nokia Networks kommer att samarbeta in området "Mobile Office" lösningar för mobiloperatörer. Parterna ser goda synergier i ett marknadssamarbete baserat på kompletterande produktportföljer och kundrelationer. "Trio ser detta som ett viktigt steg i att utöka och fördjupa accessen till kunder och marknaden generellt genom den globala närvaro och etablerade position på mobil- operatörsmarknaden som Nokia representerar", säger Sverker Hannervall, VD och koncernchef i Trio För ytterligare information kontakta: Sverker Hannervall, VD och koncernchef Trio, telefon 0730-66 88 23 Om Trio Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Närmare 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Trio utvecklar tre produktfamiljer. Trio PresentOffice erbjuder integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering. Trio Mobile Office erbjuder en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer. Objecta TeleVoice erbjuder lösningar för kundsupport, främst interaktiva talsvarssystem och contact center. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT00100/wkr0002.pdf