Trio utser ny VD

Trio utser ny VD Styrelsen för Trio AB har utsett Anders Berg till ny VD för en period om minst ett år. Anders Berg kommer närmast från SMG Sweden AB som senior partner och har dessförinnan innehavt ett antal företagsledande befattningar inom ABB gruppen och Fläkt med internationellt fokus. Trios styrelseordförande, Ion Bogdaneris, säger i en kommentar att, "Anders Bergs mycket breda industriella erfarenhet är en tillgång när Trio nu står inför uppgiften att videareutveckla organisationen för fortsatt internationell expansion." Som tidigare meddelats lämnar Jan Gottlander i samband härmed bolaget. Vidare har Reynir Indahl meddelat att han lämnar sitt styrelseuppdrag i Trio AB i samband med att han lämnar sin anställning hos Trios huvudägare, Kistefos AS. För mer information kontakta: Ion Bogdaneris, ordförande Trio AB, tel +47 23 11 7000 Anders Berg, VD Trio AB tel. +46 (0)8 457 30 00 Kent Söderström, Finanschef Trio AB, tel. +46 (0)8 457 30 92 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/06/20001006BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/06/20001006BIT00190/bit0002.pdf