Årsredovisning för True Heading AB (publ)

Tillsammans med årsredovisningen och revisionsberättelse för True Heading AB (publ) ”Bolaget” lämnar styrelsen följande information.

Styrelsen vill informera att revisorn har avseende rapporten om årsredovisningen och koncernredovisningen gjort en anmärkning.

”Utan att det påverkar våra uttalanden vill vi anmärka på att avdragen skatt och sociala avgifter samt mervärdesskatt vid flera tillfällen inte betalats i rätt tid. Sammanlagt har 9 st betalningar ankommit för sent till Skatteverket med en genomsnittlig förseningstid om 2 dagar. True Heading AB (publ) har som mest blivit erlagda en enskild kostnadsränta om 221 SEK.

Detta har inte föranlett någon övrig anmärkning, förseningsavgift eller skattetillägg från Skatteverket.”

Bolaget förklarar

True Heading har som ett mindre bolag begränsade personalresurser, vid sjukdom eller resor har godkännande av rapporteringa och betalningar blivit fördröjda ett antal gånger under året, vilket föranlett de sena betalningarna och rapporteringarna.

Bolaget har vidtagit åtgärder genom att under hösten 2017 ta in en controler funktion och som i april 2018 kommer att upphandlas på nytt för resten av året.

Bolaget avser att betala och redovisa skatter och avgifter i rätt tid och i nuläget betalas skatter och avgifter enligt gällande regler.

I övrigt se bifogade dokument

True Heading AB (publ), listat på Aktietorget är idag världsledande inom navigationsappar och AIS (Automatic Identification System). True Heading tillverkar och säljer AIS transpondrar, GPS-kompasser, sjösäkerhetsprodukter och navigationssystem m.m. AIS är en naturlig del av säkerhetssystemet både ombord och iland för navigering, upptäckt av andra fartyg eller om olyckan är framme och självklart en viktig del i navigering.