Fritidsresor erbjuder strandade svenskar plats på sina flyg

Report this content

Alla resenärer som drabbats av flygstoppet hos Fritidsresor är hemma igen och all flygtrafik är igång. Evakueringen har inte kommit lika långt hos alla flygbolag. Från 498 kronor erbjuder Fritidsresor därför 1000 strandade svenskar från reguljär- och lågprisbolag hemresa från fem resmål.

Fritidsresor har under de senaste tagit hem totalt 4500 försenade charterresenärer med buss och flyg. De sista resenärerna anlände till Arlanda natten till torsdag.

I och med att resandet återupptagits finns drygt 1000 lediga platser på Fritidsresors charterflygningar hem från Cypern, Gran Canaria, Turkiet, Sicilien och Kreta. Resorna går till Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn.

- Vi har fått hundratals samtal från resenärer som inte kommer hem med reguljär- eller lågprisflyg och som velat köpa en biljett. Nu kan vi erbjuda även dessa resenärer en plats hem, säger Bassam el Mattar, Fritidsresor Sverigechef.

Peter Hellström, informatör på Fritidsresor: 0761-049971.
Fritidsresors pressjour: 08-599 950 50.

_________________________________________________________________

Fritidsresor är Sveriges ledande researrangör med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg, enskilda flygbiljetter och hotellbokningar. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 50 000 anställda och erbjuder resor från 25 länder.