TurnITs dotterbolag SweDeltaco tecknar samarbetsavtal med Dialect

TurnITs dotterbolag SweDeltaco tecknar samarbetsavtal med Dialect SweDeltaco har slutit samarbetsavtal med Dialect Computer Center. SweDeltaco är en totaldistributör av dataprodukter till återförsäljare och kommer enligt avtalet att leverera PC-kablage och andra datortillbehör till ett 25-tal butiker i DCC kedjan till ett värde av ca 5 Mkr under första året. Dialect är Sveriges största fackkedja inom data, mobiltelefoni och kommunikation. Dialect Computer Center är specialbutiker för datorer, tillbehör och teknisk service. Dialect Computer Center finns idag på ett 20- tal orter i landet. Målgruppen är i första hand företag med upp till 100 användare och avancerade konsumenter. SweDeltaco är den ledande distributören av datortillbehör i Norden. Stora kunder är PC-byggare, återförsäljare, distributörer, postorderföretag och fristående datorbutiker. Allt mer av försäljningen sker nu över företagets e- handelsplats. SweDeltaco ingår i TurnIT Supplies som är ett affärsområde i TurnIT - en av Sveriges större noterade IT-koncerner på OM Stockholmsbörsens O-lista. TurnIT har 1000 anställda och affärsiden är att verka som IT-partner samt att genom förvärv av bolag inom olika områden av IT-marknaden kunna erbjuda en lågriskaktie. Verksamheten är indelad i fem affärsområden; Consulting, Software, Communication, Outsourcing och Supplies. Därutöver ingår TurnIT Development som investerar i IT-bolag som befinner sig i ett tidigt utvecklingsskede. TurnIT AB För mer information kontakta: Mohammad Motazedi, Verkställande direktör SweDeltaco AB, Tel: 08-726 98 66 , Mobil: 0707-17 82 87 Rickard Linderoth, Informationsdirektör TurnIT AB, Tel: 08-545 877 45, Mobil: 0709-65 02 98 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000727BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000727BIT00310/bit0002.pdf