• United Spaces (old)/

FutureDesignDays 14-15 november. United Spaces presentarar sin kontorsgemenskap skapat i enlighet med - Designens betydelse för den optimala prestationen

Report this content

Mitt i Stockholm, på Vasagatan 11, i samma hus som Nordic Light Hotel, mitt emot Arlanda Express ligger kontorsgemenskapen United Spaces. Ett designat kontor där varje detalj är genomtänkt, för att uppnå en miljö där man blir inspirerad till goda prestationer och social samvaro. Samvaro för entreprenörskap, utveckling och affärer. Konceptet är baserat på tanken hur omgivningen påverkar oss. Konceptet presentaras på Future Design Days, en internationell designkonferens där människor möts, byter erfarenheter, bygger nätverk och utvecklar sina affärer, på Stockholmsmässan den 14-15 november.

- Vår kontorsgemenskap har fokus på lärande och utveckling av nya kontakter, säger Göran Garberg, som är en av grundarna av United Spaces. Det ska vara spännande att gå till arbetet och stimulerande att vara där. Designen, interiören är A och O för arbetsprestation och trivsel. Vårt kontor överraskar utan att vara påträngande, mjuka färger och former, inredning med ljuset i fokus och vackra funktionella möbler gör att man mår bra här i United Spaces. United Spaces erbjuder en miljö för företagare som vill koncentrera sig på utveckling och affärer istället för att involvera sig i ägande och administration av lokaler och andra praktiska åtaganden. Här tar man sin plats, loggar in och koncentrerar sig på sitt arbete. Rika tillfällen, om och när man önskar, finns för samvaro, deltagande i seminarier, nätverksträffar eller umgänge av mer social karaktär. Flera hundra medlemmar och etablering av arenor i Norden och vidare ut i världen - Vårt mål är att inom några år ha 250 medlemmar här på Vasagatan 11 i Stockholm, förklarar Göran Garberg. Vi vänder oss främst till egna företagare och mindre företag eller företagare som önskar en plats i Stockholm någon eller några dagar i veckan. Vi erbjuder plats i fria öppna ytor eller om man så vill i egna utrymmen inom vår arena. Alla utrymmen har samma fria och formsköna design. United Spaces är en ny typ av global gemenskap och internationellt har konceptet redan väckt uppmärksamhet vilket medfört ett flertal besök av bland annat japanska arkitekter och affärsmän. Inom några år ska United Spaces etableras i Nordens övriga huvudstäder. Sedan är siktet inställt på London, Shanghai, Cape Town och San Fransisco. Möjlighet till arbetsplats i Oslo och London finns redan idag. Över ett hundra utländska journalister är ackrediterade till FutureDesignDays.