BBC world åter i UPCs tv-utbud

BBC WORLD ÅTER I UPCs TV-UTBUD Nu återkommer TV-kanalen BBC World i UPC Sveriges Baspaket. Därmed blir BBC åter tillgängligt för UPC Sveriges 245 000 hushåll i Stockholmsområdet. I samband med en kanalomläggning i början av maj, då bland annat den svenska kunskapskanalen K-World introducerades, försvann BBC World ur UPCs kabelnät. Nu kommer alltså kanalen åter. BBC World kommer att dela kanalplats med K-World och sändas de tider som K-World inte sänder. Det innebär att BBC World finns tillgängligt vardagar 01.00 - 19.00. Lördagar och söndagar sänder BBC World mellan 01.00 - 08.00. - I dagsläget har vi inga lediga platser i kabelnätet vilket gör att BBC World och K-World får dela kanal. När vi efter årsskiftet digitaliserar vårt nät kommer vi att ha plats för hundratals kanaler. Då är det möjligt att BBC World får en egen kanalplats, säger Anders Ahlbeck, informationsdirektör för UPC Sverige AB. Om UPC Sverige: Mer än 245 000 hushåll är anslutna till UPCs bredbandsnät i Stockholm som med hjälp av fiber/koax-teknik erbjuds höghastighets Internet, TV och i slutet av år 2000 även Telefoni via egen nätstruktur. UPC Sverige AB (f.d. StjärnTV) omsätter 281 miljoner kronor och har drygt 125 medarbetare (www.upc.se). UPC, United Pan-Europe Communications, n.v. (www.upccorp.com) med huvudkontor i Amsterdam, är noterat på Nasdaq i USA ("UPCOY") och på börsen i Amsterdam ("UPC"). UPC finns i 15 länder i Europa och når mer än 11,5 miljoner hem med för närvarande 7,6 miljoner kabel-TV-kunder, 181 000 Internetabonnenter och 292 000 telefonikunder. För ytterligare information: Anders Ahlbeck, Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: 08-578 251 94, 0709-26 51 94. E-post: anders.ahlbeck@upc.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00800/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00800/bit0002.pdf