chello och Xbox Live introducerar on-line spel i Sverige och Holland

chello och Xbox LiveTM introducerar on-line spel i Sverige och Holland UPC i Sverige och Holland, med bredbandstjänsten "chello", meddelar idag att man är en av de första bredbandsleverantörerna som tecknat avtal med Microsoft om att ansluta sig till partnerprogrammet för Xbox Live. I samarbete med Xbox kommer bredbandsbaserade produkterbjudanden att utvecklas för spelarna. Partnerprogrammet ger spelarna tillgång till Xbox Live och kraftfulla spelupplevelser dygnet runt. Xbox Live innebär att Xbox-spelare med en chello-anslutning lätt kan hitta sina vänner, prata med andra spelare via ett headset - "Xbox Communicator", ladda ner statistik och nya spelnivåer eller karaktärer till hårddisken på sin Xbox samt delta i on-line spel. Microsoft och chello kommer att samarbeta för att kunderna ska få en maximal spelupplevelse med Xbox Live. Gemensamma produkterbjudanden och marknadsföringskampanjer är exempel på andra samarbetsområden. UPC och chello ingår i partnerprogrammet som en av 15 bredbandsleverantörer från Europa, 13 från Nordamerika och sex från Japan. Samarbetet är helt i linje med UPC´s och chello´s strategi att erbjuda konkurrenskraftig, dygnet-runt access till Internet via bredband med fast månadsavgift - för snabb och enkel tillgång till ett brett utbud av information och underhållning. - Målsättningen med chello är att kunna erbjuda kunderna enklast möjliga access i kombination med bästa möjliga utbud av on-screen underhållning och information, säger Ulf Johansson, VD för UPC Sverige AB. - Samarbetet med Microsofts Xbox Live är en perfekt kombination eftersom en Internet-anslutning via chello gör att användarna kan uppleva Internet som det ursprungligen var avsett. Våra chello-kunder har redan tillgång till bredbandsinnehåll via chello´s portal och genom samarbetet med Xbox ökar bredbandsupplevelsen ytterligare, fortsätter Ulf Johansson. Om chello broadband chello broadband n.v. är Europas ledande leverantör av bredbandsinternet via kabelnät med över 700 000 kunder i åtta Europeiska länder: Holland, Österrike, Sverige, Norge, Frankrike, Belgien, Polen och Ungern. chello erbjuder dygnet-runt uppkoppling med fast månadsavgift som ger snabb och enkel tillgång till ett brett utbud av underhållning och information. Därutöver erbjuder chello lokalt utformade portaler med bredbandsanpassat innehåll. chello broadband är ett konsoliderat dotterbolag till United Pan-Europe Communications N.V. (UPC), och en del av UPC Media Division. Se även www.chello.se och www.chello.com Om UPC UPC Sverige AB (www.upc.se) tillhandahåller bredbandstjänster till mer än 265 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket "chello" samt kabel-TV tjänster - både analogTV och digitalTV. UPC Sverige AB omsatte 427 miljoner kronor år 2001 och har ca 165 medarbetare. UPC, United Pan-Europe Communications N.V. (www.upccorp.com) är ett av Europas ledande bredbands- och kommunikationsföretag. Via bredbandsnätet levererar UPC TV, Internet och telefoni på ett flertal marknader i Europa. UPC-aktien är noterad på Euronext Amsterdam Exchange ("UPC") och i USA på Over The Counter Bulletin Board ("UPCOY"). Företaget är majoritetsägt av UnitedGlobalCom, Inc. (Nasdaq: "UCOMA"). Om Xbox Live Xbox Live är den första omfattande on-linetjänsten för TV-spel utformad för bredband. Xbox Live gör det möjligt att via Internet spela "multiplayer"-spel med människor från hela världen. Via ett headset - "Xbox Communicator" - kan spelarna även tala med varandra i realtid. Med inbyggd hårddisk och bredbandsport är Xbox redan från början utrustad för spelande on-line. Se även www.xbox.com/se/live För ytterligare information Anders Ahlbeck Director Communications, UPC Sverige AB Tel: +46 8 578 251 94 Mobil: +46 709 26 51 94 e-post: anders.ahlbeck@upc.se Harald Løback Sæther Regional Director Scandinavia, chello broadband Tel: +47 22 93 77 00 Mobil: +47 970 63 854 e-post: harald@chello.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/06/20030306BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/06/20030306BIT00360/wkr0002.pdf