UPC har nu 700 000 chello kunder i Europa, varav 60 000 i Sverige

chello broadband behåller positionen som Europas ledande bredbandsleverantör: UPC har nu 700 000 chello kunder i Europa, varav 60 000 i Sverige United Pan-Europe Communications N.V. (UPC) och chello broadband n.v. (chello) har passerat en milstolpe genom att fira sin 700 000:e kund. Med detta stärks chello's position som Europas ledande och största leverantör av bredbandsinternet via kabelnät. I Sverige har man över 60 000 kunder med chello's bredbandstjänster. Strategin för UPC och chello är att erbjuda konkurrenskraftig, dygnet- runt access till Internet via bredband med fast månadsavgift - för snabb och enkel tillgång till ett brett utbud av information och underhållning. Mer än 700 000 kunder John F. Riordan, UPC's President och CEO, gratulerade igår den 700 000:e chello-kunden i Wien, Österrike. - Det gläder mig att över 700 000 hushåll har nytta av chello's bredbandstjänster, säger John F. Riordan i en kommentar. - Den här milstolpen är resultatet av vårt engagemang att erbjuda en väl fungerande Internet-tjänst som ständigt utvecklas, och där vi lägger fokus på våra kunder. Succén för chello förstärks av att vi fortsätter att se en snabb tillväxt, avslutar John F. Riordan. Tillväxt för chello Kundtillväxt för chello, några nyckeltal: · Antal privatkunder för chello i Europa uppgår till mer än 700 000 per den 26 februari 2003; · Kundtillväxten var ca 30 % under de senaste 12 månaderna; · Sverige är en av chello's största marknader med mer än 60 000 kunder. 60 000 kunder i Sverige För Sveriges del har chello nyligen passerat en milstolpe, med 60 000 Internet-kunder. Det innebär att UPC och chello även i Sverige behåller positionen som ledande bredbandsleverantör av Internet. - Marknaden i Stockholmsregionen, där chello och UPC är verksamma, är en av Europas absolut mest konkurrensutsatta. Att passera 60 000 kunder är ett styrkebesked som visar att UPC och chello's tjänster verkligen uppskattas av våra kunder, säger Johan Cederbrant, Marknads- och försäljningsdirektör på UPC Sverige AB. Bilder finns för nedladdning på http://www.upccorp.com/chello700K.htm Fakta om UPC UPC Sverige AB (www.upc.se) tillhandahåller bredbandstjänster till mer än 265 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket "chello" samt kabel-TV tjänster - både analogTV och digitalTV. UPC Sverige AB omsatte 427 miljoner kronor år 2001 och har ca 165 medarbetare. UPC, United Pan-Europe Communications N.V. (www.upccorp.com) är ett av Europas ledande bredbands- och kommunikationsföretag. Via bredbandsnätet levererar UPC TV, Internet och telefoni på ett flertal marknader i Europa. UPC-aktien är noterad på Euronext Amsterdam Exchange ("UPC") och i USA på Over The Counter Bulletin Board ("UPCOY"). Företaget är majoritetsägt av UnitedGlobalCom, Inc. (Nasdaq: "UCOMA"). Fakta om chello broadband chello broadband n.v. är Europas ledande leverantör av bredbandsinternet via kabelnät med över 700 000 kunder i åtta Europeiska länder: Holland, Österrike, Sverige, Norge, Frankrike, Belgien, Polen och Ungern. chello erbjuder dygnet-runt uppkoppling med fast månadsavgift som ger snabb och enkel tillgång till ett brett utbud av underhållning och information. Därutöver erbjuder chello lokalt utformade portaler med bredbandsanpassat innehåll. chello broadband är ett konsoliderat dotterbolag till United Pan-Europe Communications N.V. (UPC), och en del av UPC Media Division. Se även www.chello.se och www.chello.com För ytterligare information Anders Ahlbeck Director Communications, UPC Sverige AB Tel: +46 8 578 251 94 Mobil: +46 709 26 51 94 e-post: anders.ahlbeck@upc.se Harald Løback Sæther Regional Director Scandinavia, chello broadband Tel: +47 22 93 77 00 Mobil: +47 970 63 854 e-post: harald@chello.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00290/wkr0002.pdf