UPC huvudsponsor för årets Stockholm Marathon

UPC huvudsponsor för årets Stockholm Marathon Huvudsponsor för Stockholm Marathon är även i år UPC Sverige AB. Marathon-tävlingen ingår som en del av firandet av Stockholms 750- årsjubileum, och ett flertal aktiviteter ska bidra till att tävlingen förblir Stockholms största folkfest. I år arrangeras Marathon-loppet för 24:e året i rad. Tävlingen går av stapeln nu på lördag den 8 juni. Innan startskottet kl. 14 blir det bl.a. en spektakulär fallskärmsuppvisning runt startfältet. På "UPC Torget" vid Kungsträdgården blir det musik och underhållning för att hålla stämningen bland löparna och publiken på topp. ­ Jag är glad och stolt över att UPC sponsrar Stockholms stora löparfest för andra året i rad. Eftersom Stockholm är hemmaplan för vår affärsverksamhet är Stockholms Marathon ett särskilt lämpligt arrangemang att samverka med, säger Ulf Johansson VD för UPC Sverige AB. Sponsoravtalet som tecknades förra året, gäller tre år framåt till och med 2003. Det ger Stockholms Marathon stora möjligheter att utveckla och förädla evenemanget, samtidigt som UPC Sverige kan använda löpartävlingen som kommunikationsplattform i sin marknadsföring. Varje år brukar cirka 125 000 åskådare följa Marathonloppet på Stockholms gator, och drygt 400 000 ser tävlingen på TV. I år är 14 134 löpare anmälda, varav 2 735 kvinnor. Sammanlagt finns 61 nationer representerade. Bland de anmälda löparna finns även UPCs VD, Ulf Johansson, som för första gången deltar i ett Marathon-lopp. Bild på Ulf Johansson finns att ladda ner på: http://www.upc.se/upc/corporate_press_archive_UPC.php Fakta om UPC: UPC Sverige AB (www.upc.se) tillhandahåller bredbandstjänster till mer än 265 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket "chello" samt kabel-TV tjänster - både analogTV och digitalTV. UPC Sverige AB omsatte 427 miljoner kronor år 2001 och har ca 190 medarbetare. UPC, United Pan-Europe Communications N.V. (www.upccorp.com) är ett av Europas ledande bredbands- och kommunikationsföretag. Via bredbandsnätet levererar UPC TV, Internet och telefoni på ett flertal marknader i Europa. UPC-aktien är noterad på Euronext Amsterdam Exchange ("UPC") och i USA på Over The Counter Bulletin Board ("UPCOY"). Företaget är majoritetsägt av UnitedGlobalCom, Inc. (Nasdaq: "UCOMA"). För ytterligare information: Anders Ahlbeck, Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: 08-578 251 94, 0709-26 51 94, e-post: anders.ahlbeck@upc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/05/20020605BIT00830/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/05/20020605BIT00830/wkr0002.pdf