Sven-Christer Nilsson ny styrelseordförande i Utfors AB

Sven-Christer Nilsson ny styrelseordförande i Utfors AB Sven-Christer Nilsson har idag utsetts till ny styrelseordförande i Utfors AB. - "Jag ser oerhört positivt på att Sven-Christer Nilsson har accepterat att ta över ordförandeposten i Utfors styrelse" säger Jan Werne Vd Utfors AB i en kommentar. För ytterligare information kontakta: Informationschef Markus Boberg, tel: 08 - 52 70 3016 eller 0708 - 48 3016, e-post: markus.boberg@utfors.se För ev. intervjuer med Sven-Christer Nilsson kontakta Markus Boberg på Utfors. Utfors AB är en ledande svensk data- och telefonioperatör med egen infrastruktur och levererar IP-baserade (Internet Protocol) höghastighetstjänster till företag och privatkunder i Norden. Under år 2000 färdigställer Utfors ett 6000 km långt bredbandsnät för data och telefoni som ansluter de 75 största städerna i hela Sverige plus Oslo, Köpenhamn och andra danska storstäder samt Helsingfors.Utfors har ca 170 anställda i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Överkalix och har idag mer än 250 000 telefoni- och Internetkunder. Utfors AB ägs huvudsakligen av Norsk Vekst och Litorina Kapital samt ett antal institutionella placerare. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00730/bit0002.pdf