Utfors årsredovisning

Utfors årsredovisning Utfors årsredovisning finns nu att hämta på Utfors hemsida www.utfors.se Alla aktieägare kommer att få bolagets årsredovisning skickad till sig under maj månad. Ordinarie bolagsstämma Ordinarie bolagsstämma kommer att hållas den 26 maj kl. 10.00 i Konferenshallen Polstjärnan, Sveavägen 77 i Stockholm. För ytterligare information kontakta: Chief Financial Officer Johan Stuart, tel: 08 - 5270 2000 eller 0708 - 48 25 27, e-post: johan.stuart@utfors.se Informationschef Markus Boberg, tel: 08 - 52 70 3016 eller 0708 - 48 30 16, e-post: markus.boberg@utfors.se Utfors AB är en ledande svensk data- och telefonioperatör med egen infrastruktur och levererar IP-baserade (Internet Protocol) höghastighetstjänster till företag och privatkunder i Norden. Under år 2000 färdigställer Utfors ett 6000 km långt bredbandsnät för data och telefoni som ansluter de 75 största städerna i hela Sverige plus Oslo, Köpenhamn och andra danska storstäder samt Helsingfors.Utfors har ca 170 anställda i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Överkalix och har idag mer än 250 000 telefoni- och Internetkunder. Utfors AB ägs huvudsakligen av Norsk Vekst och Litorina Kapital samt ett antal institutionella placerare. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00120/bit0002.pdf