Utfors E-meeting skapar effektiva möten

Ny mötestjänst lanseras Utfors E-meeting skapar effektiva möten genom bild, ljud och dokumenthantering Utfors lanserar Utfors E-meeting, ett effektivt sätt att mötas, diskutera, arbeta med bilder och texter, presentera och informera utan att behöva resa. Till skillnad från de flesta video- och telefonkonferenssystem kan man i Utfors E-meeting gemensamt arbeta med bilder och texter samtidigt som man kommunicerar i realtid med bild och ljud. Det finns även en chat- funktion och möjlighet till att spela in hela mötet. Krypteringsnivån är högsta möjliga för civilt bruk. Utfors E-meeting installeras på en egen, dedicerad server som kan länkas från företagets webbplats. Servern kan fysiskt stå placerad hos kunden eller hos Utfors. Alla som vill nyttja e-möten gör det sedan från sin egen PC eller ett konferensrum från ett användarvänligt gränssnitt. En enkel videokamera och ett headset är det enda som behövs vid arbetsstationen. "Utfors E-meeting möjliggör ett helt nytt sätt att arbeta. Man är hela tiden endast en knapptryckning från att genomföra ett snabbt projekt- eller ledningsmöte. Effektivitetsvinster kopplas till kostnads- och tids besparingar", säger Jan Werne, VD för Utfors. "Det är även ett starkt komplement till det fysiska mötet, speciellt i tider av ekonomiska besparingar och ovilja att resa. Genom Utfors E-meeting träffar du kollegor och kunder direkt från ditt skrivbord, oavsett om de befinner sig 1 eller 50 mil bort." Utfors E-meeting lanseras i samarbete med svenska programvaruföretaget Marratech, som har utvecklat den mjukvara som används för e- mötestjänsterna. Leveransstart 3 december. För mer information kontakta: Informationschef Markus Boberg, tel: 08-5270 3016 el. 0708-483016, markus.boberg@utfors.se Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa fasta och mobila bredbands-, Internet- och telefonitjänster. Utfors driftsätter ett nät med teknologi som är den absolut främsta i världen och som ger unika kostnadsfördelar. Utfors erbjuder i detta nät företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande tjänster som skapar nya möjligheter till utveckling och kreativitet. Utfors kommer att knyta ihop de 75 största städerna i Norden med ett 7100 km långt bredbandsnät. Utfors har ca 360 anställda i Sverige, Norge och Finland och ägs huvudsakligen av Norsk Vekst och Litorina Kapital samt ett antal institutionella placerare. Se vidare www.utfors.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00150/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00150/bit0002.pdf