Utfors får order från Domstolsverket

Ramavtalet med Statskontoret ger viktig order: Utfors får order från Domstolsverket Domstolsverket har slutit ett avtal med Utfors om leverans av datakommunikation. Med Utfors tjänst IP-port kommer Domstolsverket att knyta samman domstolar och kontor runt om i landet. Lösningen till Domstolsverket har tagits fram tillsammans med Utfors partner Eterra. Avtalet gäller över tre år och är värt ca 44 miljoner kr. Utfors var en av vinnarna i Statskontorets upphandling av data och telefoni i somras. Det nu tecknade avtalet med Domstolsverket är det hittills största som resultat av ramavtalet med Stadskontoret. I ramavtalet mellan Utfors och Statskontoret ingår leverans av Utfors samlade produktutbud, teletrafik, nätgruppsförbindelse för abonnentväxel, nätgruppsförbindelse över IP för abonnentväxel, videokonferens (e-möten), videoutsändning, telefoni, LAN till LAN förbindelse, Internettjänst, ISP nättjänster för abonnentväxel. För mer information kontakta: Utfors VD Jan Werne, tel: 08-5270 2000 el 0708-48 25 40 jan.werne@utfors.se Informationschef Markus Boberg, tel: 08-5270 3016 el. 0708-483016, markus.boberg@utfors.se Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa fasta och mobila bredbands-, Internet- och telefonitjänster. Utfors driftsätter ett nät med teknologi som är den absolut främsta i världen och som ger unika kostnadsfördelar. Utfors erbjuder i detta nät företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande tjänster som skapar nya möjligheter till utveckling och kreativitet. Utfors kommer att knyta ihop de 75 största städerna i Norden med ett 7100 km långt bredbandsnät. Utfors har ca 360 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland och ägs huvudsakligen av Norsk Vekst och Litorina Kapital samt ett antal institutionella placerare. Se vidare www.utfors.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00440/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00440/bit0001.pdf