Utfors tillsätter VD i Finland

Utfors tillsätter VD i Finland Utfors har tillsatt Thomas Tallqvist som VD i för Utfors i Finland. Thomas Tallqvist kommer närmast från Bay Networks och Nortel Networks där han var landschef för Finland och Baltikum. Utfors Oy:s verksamhet påbörjas genom att inkorporera Helsingfors och huvudstadsregionen i Utfors nordiska bredbandsnät. Utfors Oy kommer liksom i Sverige primärt att leverera tjänster till företag, kommuner och myndigheter genom Utfors IP-port. Utfors IP-Port är en sann bredbandsbaserad höghastighetstjänst som ger företag, kommuner och myndigheter möjlighet till en förenklad data-och telekommunikationslösning. Utfors IP-Port ansluter till Utfors Bredbandsnät och gör det möjligt att få lika hög kapacitet mellan kontor eller ut till Internet som inom kontoret, till oslagbart låga priser. IP- Porten ger också stora besparingar i form av enklare administration, felsökning och support. IP-Porten levereras i kapaciteter från 2 till 1000 Mbit/s. Och utan överbokning så att du slipper flaskhalsarna på nätet. Det är idag vanligt att organisationen har olika anslutningar till Internet mellan geografiskt spridda lokalkontor, telefonväxlar med mera. Utfors IP-Port är en teknisk lösning som innebär att det går att köra företagets hela data- och teletrafik via en enda anslutning. " Utfors tar nu ett första strategiskt steg in på den Finska marknaden. Jag är mycket glad att Thomas Tallqvist med sin gedigna kompetens kommer leda uppbyggnaden av Utfors på den Finska marknaden." Säger Jan Werne Vd på Utfors i en kommentar. För ytterligare information kontakta: Markus Boberg, informationschef, 08 - 5270 2000 eller 0708 - 48 30 16 markus.boberg@utfors.se Jan Werne, VD Utfors AB, 08 - 5270 2000 eller 0708 - 48 25 40 jan.werne@utfors.se Thomas Tallqvist, VD Utfors Oy, -358-9-2512 2577 eller -358-40-744 8185 thomas.tallqvist@utfors.com www.utfors.se Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa fasta och mobila bredbands, Internet och telefonitjänster. Utfors driftsätter under 2000 ett nät med teknologi som är den absolut främsta i världen. Utfors erbjuder i detta nät företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande tjänster som skapar nya möjligheter till utveckling och kreativitet. Utfors kommer under 2001 knyta ihop de 75 största städerna i norden. Utfors har ca 240 anställda i Stockholm, Oslo, Uppsala, Göteborg, Malmö och Överkalix. Utfors AB ägs huvudsakligen av Norsk Vekst och Litorina Kapital samt ett antal institutionella placerare. www.utfors.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT00540/bit0002.pdf