V&S Group samarbetar med Cruzan

V&S Group samarbetar med Cruzan V&S Group utökar sin portfölj med romvarumärket Cruzan. Samarbetet gäller på utvalda strategiska marknader i Europa samt inom Global Duty Free. Cruzan är ett av de snabbast växande premium-varumärkena i USA. - Vi är mycket glada över att kunna utöka vår portfölj med ett romvarumärke i premiumklassen, säger Rolf Cassergren, vice VD för V&S Group. Cruzan passar väl in i vårt sortiment av kvalitetsvarumärken. Rom är internationellt en mycket stor kategori och också en av de få som ökar. - Att få vårt varumärke Cruzan inkluderat i V&S Groups förnämliga varumärkesportfölj har mycket stor betydelse för oss, säger Jay S. Maltby, ordförande och CEO i Todhunter International. Det här samarbetet ger oss möjlighet att nå framgång på nya spännande marknader, något som kommer att påverka profilen för Cruzan i hela världen. Till att början med kommer V&S Group att marknadsföra Cruzan på de europeiska marknader där man har distribution i egen regi samt inom Global Duty Free. Varumärket ägs av det amerikanska bolaget Todhunter International, ett börsnoterat bolag med huvudkontor i West Palm Beach, Florida, USA. All produktion sker vid företagets anläggning på Virgin Island. Cruzans sortiment består av både ljus rom med ett stort urval av tropiska smaksättningar och mörk rom med olika lagringstider. Närmare upplysningar Margareta Nyström, Senior Vice President Communications, V&S Group, tel. 08-744 7198, 070-698 7198. Jay S. Maltby, Chairman and CEO, Todhunter International, tel. +1 561 655 8977. V&S Group är en svenskägd koncern med omfattande internationell verksamhet. Produktportföljen innehåller såväl egna varumärken för lokal, regional och internationell försäljning som agenturprodukter. Koncernen har dotterbolag i 12 länder och en världsomspännande distribution på 125 marknader. Det största varumärket är ABSOLUT, som är världens tredje största premiumspritmärke. Koncernens omsättning år 2002 var 9,1 miljarder kronor och antalet anställda är ca 2,200. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00900/wkr0002.pdf