Edward Blom skålar i mjölk i Valios nya reklamfilmer

Nu höjer Edward Blom (mjölk)glaset för god och hälsosam mat. Gastronomen och livsnjutaren kommer tillsammans med hälsogurun och bloggerskan PT-Fia fronta Valio i deras nya reklamsatsning.

Edward Blom lämnar ingen oberörd. Med sin unika personlighet och brinnande intresse för historia, mat och dryck har han på kort tid blivit en av Sveriges mest älskade gastronomer.

Att Edward gillar det goda i livet har nog inte gått någon förbi, vilket han bevisat inte minst med sina kokböcker ”Allting gott och alldeles för mycket” och "Kokkonst för livsnjutare”. Nu börjar Edward glädjande nog att samarbeta med Valio i en reklamsatsning som kommunicerar ”Livet är fullt av goda tillfällen”. Som klippt och skuren för Edward helt enkelt. I köket möter han den välkända hälsoprofilen Sofia ”PT-Fia” Sjöström.

-        Är det något jag uppskattar här i livet så är det goda smaker. Allting gott och ibland alldeles för mycket. Just därför är jag extra glad att nu samarbeta med Valio. För Valio har produkter som får smaklökarna att gå på högvarv, säger Edward Blom. Att produkterna dessutom är hälsosamma är ett stort plus, avslutar han.

I reklamfilmerna möts Edward Blom och PT-Fia i köket för att laga och njuta av god och nyttig mat tillsammans. Två helt olika personligheter, men med precis samma fokus i livet – på njutning, mat av hög kvalitet och smaker man blir lycklig av. Men med lite olika uttryckssätt såklart. Så när PT-Fia väljer att toppa sin frukostyoghurt med nötter och frukt – börjar Edward fantisera om rökt kalvlägg. Budskapet är tydligt: Oavsett vem du är så finns Valio där för dig som brinner för oförglömliga smaker framtagna med inspirerande och innovativa produkter.

-        Edward och PT-Fia är de perfekta ambassadörerna för Valio. Med sina inspirerande och olika personligheter tycker vi att de tillsammans visar upp hur man kan hitta njutningen i livet – där smak och hälsa går hand i hand, säger Linda Öhman, kommunikationschef på Valio.

Reklamfilmerna börjar visas i oktober.

Klicka här för att se den första av flera nya reklamfilmer från Valio.

För mer information och högupplösta bilder vänligen kontakta:

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling
073 553 72 82, emma.l@kellyandpling.com