• Valio/

Valio lanserar marknadens första proteinrika havremellanmål och utökar produktserien Valio Oddlygood®

Förra året lanserade Valio sin växtbaserade produktserie Valio Oddlygood® med havrebaserade gurtar och dryck. Nu lanseras ytterligare nyheter: marknadens första proteinrika havrebaserade mellanmål och gurtar i smakerna Naturell och Blåbär.

Intresset för växtbaserade och även proteinrika produkter ökar, därför lanseras nu Valio Oddlygood® Protein Berry med skogsbärssmak och Valio Oddlygood® Protein Tropical med smak av exotiska frukter. Precis som övriga produkter i sortimentet har även det nya proteinrika havremellanmålet en levande bakterikultur med Acidophilus och Bifidus som är extra snälla mot magen. Passar bra som mellanmål, framförallt för en aktiv livsstil.

– Proteinrika mellanmål är något som konsumenterna har efterfrågat inom växtbaserat och vi är glada att nu kunna erbjuda det första havrebaserade proteinrika mellanmålet på den svenska marknaden. Med det nya produktsegmentet Valio Oddlygood® Protein kan ännu fler njuta av våra krämiga och goda växtbaserade produkter, säger Katrine Bendix, kategorichef på Valio.

Valio Oddlygood® gurt utökas med två nya populära varianter
Det befintliga sortimentet får utökning med Valio Oddlygood® havrebaserad gurt Naturell och Valio Oddlygood® Blåbär, som passar bra till både frukost och mellanmål.

– Det är jättekul att intresset för Valio Oddlygood® har varit så pass stort efter lanseringen förra året, och att vi nu kan bredda sortimentet av våra havrebaserade gurtar. Blåbär blir dessutom den första havrebaserade gurten som finns med blåbärssmak och en naturell gurt har efterfrågats av konsumenterna. Goda smaker vi är glada över att kunna erbjuda, säger Katrine Bendix.

Valio Oddlygood® Protein Berry och Protein Tropical kommer att finnas i ICA-butiker från vecka 7. Rekommenderat konsumentpris för 150 g bägare är 12,90 kronor. Valio Oddlygood® gurt Naturell och Blåbär kommer att finnas i dagligvaruhandeln från vecka 7. Rekommenderat konsumentpris för 1 kg är 29,90 kronor.

För mer information eller högupplösta bilder, kontakta:
Elin Mattsson, presskontakt på Valios kommunikationsbyrå Kelly and Pling
Mail: elin.m@kellyandpling.com