Valio utökar sin havrebaserade produktserie Oddlygood®

I februari i år lanserade Valio den helt växtbaserade produktserien Oddlygood® gjord på nordisk havre. Sedan dess har intresset för växtbaserade produkter bara ökat, och Valio lanserar nu ytterligare en produkt i serien – Oddlygood® havrebaserad gurt i smaken Solfrukter.

Efter en stark lansering av Oddlygood®-serien tidigare i år släpper nu Valio ytterligare en växtbaserad produkt. Oddlygood® havrebaserad gurt Solfrukter är en ny smakkombination med persika, aprikos och en gnutta hallon. Liksom övriga produkter i Oddlygood®-serien är Solfrukter och berikad med kalcium, D- och B-vitaminer. Ett krämigt och gott val till både frukost och mellanmål.

– Det känns såklart jättekul att responsen på lanseringen av Oddlygood har varit så god och att vi nu har möjlighet att utöka serien med ännu en produkt. Det visar att dialogen med våra kunder, där vi lyssnat på deras önskemål och behov, har fungerat väl, säger Katrine Bendix, kategorichef på Valio.

Valio Oddlygood® Solfrukter kommer att finnas i dagligvaruhandeln från ca vecka 42 i Sverige. Rekommenderat konsumentpris för 1 kg är 29:90 kronor.

För mer information, produktprov samt högupplösta bilder vänligen kontakta:
Emelie Andersson, PR-konsult, Kelly and Pling
070-372 76 18, emelie.a@kellyandpling.com