Vardaga och Vectura bygger nytt äldreboende i Vallentuna

Vardaga kommer att öppna ett nytt äldreboende i Vallentuna. Boendet får 60 lägenheter och kommer att ligga i den nya stadsdelen Kristineberg, ett naturnära område med goda kommunikationer nära Vallentuna centrum. Öppning av boendet är planerat till början av 2023.

Äldreboendet får namnet Villa Kristineberg, byggherre är Vectura Fastigheter och huset kommer bestå av fyra våningar och 60 lägenheter.

- Vi är mycket glada över att få öppna vårt första äldreboende i egen regi i Vallentuna. På Villa Kristineberg kommer vi kunna erbjuda Vallentunaborna en god äldreomsorg i moderna, hemtrevliga och ändamålsenliga lokaler, säger Malin Appelgren, Tillväxtchef, Vardaga/Ambea.

- Det är en grundbult i vårt Vallentuna att man ska kunna åldras med trygghet och ha tillgång till service av hög kvalitet. Vi välkomnar Vardagas etablering som ska tillhandahålla äldreboende i Kristineberg - en spännande stadsdel som utvecklas i Vallentuna, säger kommunstyrelsens ordförande Parisa Liljestrand (M).

Invändigt kommer boendet att inredas enligt Vardagas prisbelönta boendekoncept. Inredningen kombinerar funktion med nordisk design och skapar en hemtrevlig, ombonad och funktionell boendemiljö. Färger och inredningsdetaljer är med grund i forskning och evidens anpassade till det åldrande ögat och underlättar för personer med demenssjukdom att orientera sig på boendet.

- Vi ser mycket fram emot att etablera vårt första äldreboende i Vallentuna kommun, där vi fortsätter vårt fina samarbete med vår hyresgäst Vardaga. Vi lägger nu grunden för att platsen ska genomsyras av tillgänglighet, gemenskap, trygghet. Det ska vara en hemtrevlig känsla för de som bor och arbetar här, säger Susanne Ekblom, vd. Vectura Fastigheter.

Presstjänst
E-post: press@ambea.se

På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet.Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se