Ekonomisk information från Vasakronan under 2003

Ekonomisk information från Vasakronan under 2003 Rapporter 11 februari Bokslutsrapport 2002 29 april Delårsrapport januari - mars 2003 11 juli Halvårsrapport 2003 22 oktober Delårsrapport januari - september 2003 Bokslutsrapport och delårsrapporterna finns på www.vasakronan.se Årsredovisning 25 februari Årsredovisning 2002 Bolagsstämma 29 april Bolagsstämma Analytikerträffar 12 februari kl 08.00 Analytikerträff i samarbete med Financial Hearings på Operaterassen 11 juli kl 11.00 Analytikerträff på Vasakronans koncernkontor 22 oktober Analytikerträff i samarbete med Financial Hearings i anslutning till Stockholm Open För vidare information v v kontakta Bengt Möller, informationsdirektör, Vasakronan AB Tfn 08-783 21 09 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00050/wkr0002.pdf

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 174 fastigheter med en total area om cirka 2,3 miljoner kvadratmeter (31 december 2019). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 156 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi som byggherre och utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. Vår vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. Vasakronan har cirka 310 medarbetare och bolaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Läs mer på www.vasakronan.se