Inbjudan till förhandsvisning av bio

Välkommen till förhandsvisning av filmen "Wonder Boys" och Vasakronans nya TV-reklam! Torsdagen den 2:a november kl. 15.40 på biograf Park, Sturegatan 18 är Du hjärtligt välkommen att se Vasakronans förhandsvisning av den nya storfilmen Wonder Boys med bland annat Michael Douglas, Robert Downey Jr, Katie Holmes och Tobey Maguire. Filmen är amerikansk och mer information hittar Du via internet på http://www.wonderboysmovie.com. Före filmen kommer vi också att visa Vasakronans nya TV-reklam som börjar gå officiellt i början av november. Det blir det fjärde steget i satsningen på att skapa ett starkare varumärke och att profilera sig hos kunder och allmänhet. Tidigare har Vasakronan främst använt sig av annonsering och stortavlor men nu är tiden alltså mogen för TV-mediet. Denna inbjudan gäller för flera personer så Du får gärna ta med en eller ett par personer i Ditt sällskap. Vasakronan Region Stockholm har bokat en föreställning med drygt 700 sittplatser och vi är tacksamma för anmälningar via e-post eller fax senast den 24:e oktober. Maila anmälan till katarina.bernmarkbrinning@vasakronan.se eller faxa till 08-783 23 01. Vi kommer att gå efter principen "först till kvarn." om intresset är stort. Hjärtligt välkomna! Bengt Möller Informationsdirektör ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT00920/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT00920/bit0002.pdf

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 173 fastigheter med en total area om cirka 2,3 miljoner kvadratmeter (30 juni 2019). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 144 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. Vår vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. Vasakronan har cirka 310 medarbetare och bolaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Med hållbarhet i fokusHållbarhetsfrågorna är en naturlig och integrerad del av Vasakronans verksamhet och omfattar frågor som rör miljö, ekonomi och ett socialt ansvar. Vasakronan är ett av få fastighetsföretag i världen som är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och sedan 2008 är vi klimatneutrala. Klimatneutraliteten innebär att driften av våra fastigheter inte bidrar till den globala uppvärmningen. Sedan 2009 har vi halverat vår totala energianvändning och vi jobbar konsekvent och strukturerat med bland annat driftoptimering och energiinvesteringar för att halvera den igen. 2010 var vi först i Sverige med att lansera och införa gröna hyresavtal, något som idag är branschstandard. I november 2013 emitterade vi världens första gröna företagsobligation och 2018 gav vi ut världens första gröna certifikat. I december 2014 var vi först i Europa att miljöcertifiera ett stort antal fastigheter enligt LEED Volume för befintliga byggnader. Idag är 85 procent av vårt bestånd miljöcertifierat. Genom dessa och många andra initiativ vill vi bidra till en bättre miljö i samarbete med bland andra våra hyresgäster, leverantörer och andra intressenter. Läs mer på www.vasakronan.se