Inbjudan till information om Bokslutsrappor 2002t

INBJUDAN TILL INFORMATION OM BOKSLUTSRAPPORT 2002 Onsdagen den 12 februari 2003 kl 08.00 på Operaterassen i Stockholm. PROGRAM Håkan Bryngelson, verkställande direktör, och Björn Lindström, ekonomi- och finansdirektör presenterar företaget och kommenterar bokslutrapporten. Vasakronan bjuder på frukost. Moderator: Fredrik Grevelius, ABG Securities Anmälan till bengt.moller@vasakronan.se eller till Per-Erik Holmström, Financial Hearings via http://www.financialhearings.com Mycket välkommen! Bengt Möller Informationsdirektör Vasakronan AB ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00060/wkr0002.pdf

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 174 fastigheter med en total area om cirka 2,3 miljoner kvadratmeter (31 december 2019). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 156 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi som byggherre och utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. Vår vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. Vasakronan har cirka 310 medarbetare och bolaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Läs mer på www.vasakronan.se