Proffice flyttar till Garnisonen

Proffice flyttar till Garnisonen Bemanningsföretaget Proffice flyttar all sin verksamhet i Stockholm till Garnisonen. Vasakronan har hyrt ut drygt 4 500 m2 till Proffice. Under de närmaste månaderna kommer närmare 300 medarbetare vid Proffice i Stockholm att samlas i Garnisonen på Karlavägen 102. Tidigare har personalen funnits vid sex olika kontor. - Vi väljer att samla företaget på ett ställe i Stockholm. De ger många fördelar, inte minst underlättas informella möten mellan personalen, kommenterar Hans Uhrus, informationschef Proffice AB. - Garnisonen är ett mycket bra läge för oss, betydelsefullt är även infrastrukturen i området och den kringservice som erbjuds, fortsätter Hans Uhrus. Många nya hyresgäster - Vi är mycket glada för att Proffice väljer att koncentrera sin verksamhet till Garnisonen. Här har vi skapat moderna och effektiva arbetsmiljöer för att attrahera hyresgäster med stora krav, säger Charlotta Liljefors Rosell, marknadsområdeschef för Garnisonen. Vasakronan är en av de största på kommersiella lokaler i Stockholm. Beståndet består främst av kontor och tyngdpunkten finns i huvudsak i city- och innerstadslägen, eller i lägen som är väl försedda med goda kommunikationer. Kvarteret Garnisonen, som omfattar ca 160 000 m2, har genomgått en omfattande förändring de senaste åren. Samtidigt som stora delar har renoverats har hyresgästmixen förändrats radikalt. I början av 90-talet fanns där fem stora hyresgäster, idag är det över 200 hyresgäster. I kvarteret finns ett omfattande service- och tjänsteutbud med fyra restauranger. Vasakronan Service Partner erbjuder kontorsrelaterade tjänster, t ex konferenser, reception, telefonväxel, catering och vaktmästeri. Proffice är ett av Nordens främsta bemanningsföretag. Enligt den Brysselbaserade och EU-stödda organisationen Growth Plus är företaget idag ett av Europas mest snabbväxande företag. Tjänsterna omfattar personaluthyrning, rekrytering, outsourcing samt karriär- och utvecklingsprogram. Proffice finns i Danmark, Finland, Norge och Sverige och är noterat på Stockholmsbörsen. För vidare information vv kontakta Charlotta Liljefors Rosell, marknadsområdeschef Vasakronan Garnisonen 08-783 23 83 Hans Uhrus, informationschef Proffice AB 073-3434 100 Eva Kasberg, bitr informationschef Vasakronan 08-783 21 18 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/02/20021002BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/02/20021002BIT00400/wkr0002.pdf

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 173 fastigheter med en total area om cirka 2,3 miljoner kvadratmeter (30 juni 2019). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 144 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. Vår vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. Vasakronan har cirka 310 medarbetare och bolaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Med hållbarhet i fokusHållbarhetsfrågorna är en naturlig och integrerad del av Vasakronans verksamhet och omfattar frågor som rör miljö, ekonomi och ett socialt ansvar. Vasakronan är ett av få fastighetsföretag i världen som är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och sedan 2008 är vi klimatneutrala. Klimatneutraliteten innebär att driften av våra fastigheter inte bidrar till den globala uppvärmningen. Sedan 2009 har vi halverat vår totala energianvändning och vi jobbar konsekvent och strukturerat med bland annat driftoptimering och energiinvesteringar för att halvera den igen. 2010 var vi först i Sverige med att lansera och införa gröna hyresavtal, något som idag är branschstandard. I november 2013 emitterade vi världens första gröna företagsobligation och 2018 gav vi ut världens första gröna certifikat. I december 2014 var vi först i Europa att miljöcertifiera ett stort antal fastigheter enligt LEED Volume för befintliga byggnader. Idag är 85 procent av vårt bestånd miljöcertifierat. Genom dessa och många andra initiativ vill vi bidra till en bättre miljö i samarbete med bland andra våra hyresgäster, leverantörer och andra intressenter. Läs mer på www.vasakronan.se