Vasakronan säljer fastighet i Malmö till bostadsrättsförening för 66 Mkr

Vasakronan säljer fastighet i Malmö till bostadsrättsförening för 66 Mkr Vasakronan säljer en fastighet på Davidhallsgatan vid Triangeln i Malmö till den nybildade bostadsrättsföreningen Gråbjörnen för 66 Mkr. Försäljningspriset är drygt 25 procent över den senaste värderingen. Fastigheten Gråbjörnen 11 är på cirka 4 300 kvm och innehåller bostäder, kontor och butiker. - Denna fastighet ingick i ett tidigare förvärv från Gotic och har en majoritet av bostäder, kommenterar Anders Kjellin, regionchef för Vasakronan i Öresundsregionen. Detta följer vår strategi att koncentrera fastighetsinnehavet till mer renodlade kommersiella lokaler. Vasakronan är ett av de ledande fastighetsföretagen i centrala Malmö och är den största aktören på kommersiella lokaler i city och citynära lägen. Kundstrukturen är en blandning av privata och offentliga kontorshyresgäster. Dessutom finns ett stort inslag av butiker. Vasakronan har 34 fastigheter i Malmö med cirka 335 000 kvadratmeter lokalarea. För vidare information vv kontakta Anders Kjellin, regionchef Öresund 040-691 71 10 Andreas Meyer, chef Marknadsplats Öresund 040-691 71 12 Bengt Möller, informationsdirektör 08-783 21 09 Stora på kontor. Större på människor. Vasakronan AB är ett av Sveriges ledande fastighetsföretag och är inriktat på kommersiella fastigheter, främst kontor. Vasakronan finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund och Uppsala. Vasakronan ägs av den svenska staten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/02/20041102BIT20150/wkr0001.pdf

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 174 fastigheter med en total area om cirka 2,3 miljoner kvadratmeter (31 december 2019). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 156 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi som byggherre och utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. Vår vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. Vasakronan har cirka 310 medarbetare och bolaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Läs mer på www.vasakronan.se