Vasakronan satsar 30 miljoner på fastighet vid IDEON.

Vasakronan satsar 30 miljoner på fastighet vid IDEON. Vasakronan möter efterfrågan på IDEON i Lund genom att satsa över 30 miljoner kronor i nyproduktion och förädling av f.d. Internationella till moderna kontor. Projektet omfattar totalt 5.300 kvm varav 2.200 kvm utgör nyproduktion. Inflyttning beräknas till augusti 2001. I november 1999 flyttade Precise Biometrics in i fastigheten. Bolaget har hittills utgjort ett högteknologiskt utvecklingsbolag med lokaler i Alfahuset, IDEON. Bolaget går nu in i en ny fas där produkterna ska kommersialiseras. Bolaget hyr 1.149 kvm. Euro Finans utgör idag sydsveriges ledande kredithanteringsföretag. Bolaget befinner sig i stark tillväxt och flyttar från för små lokaler i Lundaporten. Bolaget hyr 1.300 kvm. Fastigheten ligger i ett mycket attraktivt läge för kontorsetablering. Vi tror på en god hyrestillväxt här med närheten till forskning och utveckling inom LTH och IDEON säger Mikael Strand, marknadsområdeschef för Vasakronan i Lund. Vi på Thage Anderssons är mycket glada över förtroendet att få utföra om- och tillbyggnaden av kvarteret Benzelius Vi är sedan semestern fast etablerade i Lund och hoppas på att öka marknadsandelen i regionen, säger Anders Andersson, vd för Thage Anderssons Byggnads AB. Vasakronan är ett av Lunds ledande fastighetsbolag på kommersiella lokaler. Efter förvärvet av Ericssonhuset äger Vasakronan 11 fastigheter 2 på 67.500 m . Hyresintäkterna uppgår till 75 miljoner kronor och marknadsvärdet till 650 miljoner kronor. För vidare information vv kontakta Mikael Strand, marknadsområdeschef Lund, Vasakronan 070-880 64 20 Anders Andersson, vd, Thage Anderssons Byggnads AB 044-31 31 00 Sten Gustavsson, regionchef, Vasakronan 040-691 71 00 Bengt Möller, informationsdirektör, Vasakronan 08-783 21 09 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/05/20001005BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/05/20001005BIT00540/bit0002.pdf