Allt-i-ett-pris förenklar för lägenhetskunden

Allt-i-ett-pris förenklar för lägenhetskunden Från och med i dag, den 1 oktober, erbjuder Vattenfall ett unikt, särskilt anpassat elavtal för de kunder som bor i lägenhet. Lägenhetsboende har nu möjlighet att teckna sig för ett allt-i-ett-pris, ett så kallat "Bekvämt elpris" där allt är inräknat: nätavgift, elavgift, energiskatt och moms. - Enklare än så här kan det inte bli. Vi vet att våra lägenhetskunder uppskattar enkelhet och tydlighet. Elpriset är en relativt liten del av boendekostnaden i lägenhet och våra tester visar att de flesta föredrar det här sättet betala sin el, säger Jan-Åke Karlsson, chef för Vattenfall Försäljning Sverige. Vattenfall erbjuder fyra fasta prisalternativ beroende på lägenhetsstorlek. Den lägsta månadskostnaden för bekvämt elpris, för lägenheter upp till 50 kvadratmeter, är 240 kronor i månaden. Den högsta nivån, för lägenheter som är större än 100 kvadratmeter, är 530 kronor i månaden. Månadskostnaden utgår från de pris- och kostnadsnivåer som gäller när avtalet tecknas och gäller oförändrat 12 månader framåt. Pengarna dras på autogiro varje månad vilket ytterligare förenklar för kunden. Med början i höst, kommer erbjudandet att gälla cirka 150 000 lägenhetskunder med enbart hushållsel då bekvämt elpris är särskilt anpassat till deras elanvändning. För lägenhetskunder med eluppvärmning kommer andra produkter att erbjudas. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Jan-Åke Karlsson, chef, Vattenfall Försäljning Sverige, 070-567 7135. Gert Honnér, Informationschef, Vattenfall Försäljning Sverige, 070-539 51 12. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/01/20031001BIT00490/wkr0002.pdf