Barsebäck 2 levererar åter el

Barsebäck 2 levererar åter el På fredagskvällen den 7 mars var Barsebäck 2 åter på nätet. Under söndagskvällen åtgärdades ett turbinfel, men under måndagen räknar man med att uppnå full effekt. Barsebäck 2 ställdes av den 15 januari för inspektion av matarvattenledningarna. - Skadorna i ledningarna visade sig vara något mer omfattande att hantera än vad vi trodde från början. Tillverkning av nya rördelar har skett både utomlands och på kraftverket i Ringhals för att spara tid, säger platschefen Leif Öst. En utredning har startats för att utreda hur det kom sig att de felaktiga rördelarna monterades samt beslutsgången från upptäckt problem fram till stoppet. Mer om stoppet kan laddas ner från Barsebäcks hemsida. Barsebäcks hemsida Lämnat av Barsebäck Kraft AB, Stab Information. För vidare information kontakta: Lars-Gunnar Fritz, Barsebäck Kraft AB, Stab Information telefon 046-724 000, 070-564 7018. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20040805BIT20630/wkr0001.pdf