Elavbrotten åtgärdade

Elavbrotten åtgärdade För närvarande (klockan 16.15 på tisdagen)är cirka 350 av Vattenfall Norrnäts 120 000 kunder utan el. Bedömningen är att samtliga kunder ska återfå el innan kvällen. Värst drabbat just nu är kustområdet norr om Kalix där cirka 300 kunder är utan el. De beräknas vara återinkopplade på nätet inom några timmar. Arbetet kan dock försvåras av att nya träd faller på de ledningar som tidigare åtgärdats. Ett annat område som fortfarande har störningar i eldistributionen är Slagnäsområdet där 30 - 50 kunder är strömlösa. Dessa beräknas att återfå el kring 17-tiden. Tidigare i dag drabbades även ett 100-tal kunder inom Kiruna kommun av ett kortvarigt elavbrott. Lämnat av Roger Lindmark, telefon 070 - 695 59 42 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2000/10/30/20040813BIT22070/wkr0001.pdf