Eskilstuna Energi & Miljö Försäljning förlänger samarbetet med Vattenfall

Eskilstuna Energi & Miljö Försäljning förlänger samarbetet med Vattenfall Eskilstuna Energi & Miljö Försäljning AB har beslutat att förlänga avtalet med Vattenfall om ett ömsesidigt partnerskap och elleveranser. Målet är att bli det bästa alternativet för kunderna. Partnerskapet innebär ett ömsesidigt åtagande. Vattenfall säkrar elleveranser motsvarande 550 GWh/år, är med och utvecklar kunderbjudanden samt erbjuder marknadsstöd och kompetensutveckling. - Den främsta styrkan med partnersamverkan är att vi kan förena lönsamhet med en hanterbar risk i en allt hårdare konkurrens på den avreglerade elmarknaden. Partnerskapet ger oss också tillgång till Vattenfalls samlade resurser, säger Lars Andersson, vd, Eskilstuna Energi & Miljö Försäljning AB. - Vi är glada över att få fortsatt förtroende. Partnerskapet är bra för alla, framför allt ger det kunderna starka produkter till konkurrenskraftiga priser, säger Magnus Westberg, försäljningschef, Vattenfall. Partnerskapet baseras på affärsmässiga villkor beträffande priser, leveransvillkor och avtalstidens längd. Fördelarna är lägre kostnader, effektiv administration, tydlig lokal profil, bättre kompetensutveckling och tydligare kommunikation, något som i slutänden gynnar kunderna. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Lars Andersson, vd, Eskilstuna Energi & Miljö Försäljning AB, telefon 016-10 17 53, 070-546 31 86. Magnus Westberg, försäljningschef, Vattenfall AB, telefon 0520-88 540, 070-520 15 83. Sören Lindström, kundansvarig, Vattenfall AB, telefon 08-739 50 47, 070-666 37 31. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20040805BIT20480/wkr0001.pdf