Forskraft blir Vattenfall

Forskraft blir Vattenfall Den 1 december byter Forskraft namn till Vattenfall. Sedan 1997 har verksamheten successivt anpassats så att kunderna nu får tillgång till hela Vattenfalls produkt- och tjänsteutbud. För de cirka 36 000 kunderna till Forskraft innebär namnbytet också att de får tillgång till Vattenfalls olika elpriserbjudanden och dessutom en ökad tillgänglighet. De kan till exempel välja mellan Fastprisavtal för ett eller flera år eller Rörligt elpris. Vattenfalls Kundservice utökar öppettiden för kunderna, till alla vardagar 8-20 med start den 1 december och med samma telefonnummer som tidigare; 020-28 48 00. - Vår strategi är att samla oss kring ett starkt varumärke och samtidigt utöka service och erbjudanden. Kunderna kommer att få tillgång till Vattenfalls samtliga erbjudanden, inte minst inom infokom-området där vi kan erbjuda fördelaktiga villkor för telefoni, säger Fredrik Lundstedt, chef för Vattenfalls privatkunder. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, tel.: 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Gert Honnér, Informationschef, Vattenfall Försäljning Sverige, 0705-39 51 12. Fredrik Lundstedt, Vattenfall Försäljning Sverige, 08-725 02 63. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag genererar Vattenfall kraft och levererar energilösningar till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukterna är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfallkoncernens totala omsättning år 2001 beräknas ligga på drygt 60 miljarder kronor. Mer om Vattenfall: www.vattenfall.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00320/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00320/bit0002.pdf