Gestrikekraft blir Vattenfall

Gestrikekraft blir Vattenfall Den 1 december byter Gestrikekraft namn till Vattenfall. Sedan 1998 har verksamheten successivt anpassats så att kunderna nu får tillgång till hela Vattenfalls produkt- och tjänsteutbud. För de cirka 65 000 kunderna innebär namnbytet också att de får tillgång till Vattenfalls olika elpriserbjudanden och ökad tillgänglighet. De kan till exempel välja mellan ett- eller flerårsavtal eller rörligt elpris. Vattenfalls Kundservice utökar öppettiden för kunderna, till alla vardagar 8 - 20 med start den 1 december och med samma telefonnummer som tidigare: 026-15 31 10. - Vår strategi är att samla oss kring ett starkt varumärke och samtidigt utöka service och erbjudanden. Kunderna kommer att få tillgång till Vattenfalls samtliga erbjudanden, inte minst inom infokomområdet, där vi kan erbjuda fördelaktiga villkor för telefoni, säger Fredrik Lundstedt, chef för Vattenfalls privatkunder. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Gert Honnér, informationschef, Vattenfall Försäljning Sverige, 0705-39 51 12, Fredrik Lundstedt, Vattenfall Försäljning Sverige, 08-725 02 63. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag genererar Vattenfall kraft och levererar energilösningar till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukterna är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfallkoncernens totala omsättning år 2001 beräknas ligga på drygt 60 miljarder kronor. Mer om Vattenfall: www.vattenfall.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20040811BIT22090/wkr0001.pdf