Nattarbete för att spåra läckor i fjärrvärmenätet

Nattarbete för att spåra läckor i fjärrvärmenätet Vattenfall Värme Uppsala kommer med start på torsdagen att värmefotografera marken utmed det 50 mil långa fjärrvärmenätet. Arbetet med att spåra läckor intensifieras därmed och kommer att pågå till och med sommaren 2002. Parallellt med att Vattenfall Värme Uppsala färgat fjärrvärmevattnet grönt för att lättare spåra läckor, görs nu även insatser för att inventera hela nätet via termografering, det vill säga fotografering med värmekamera. Arbetet sker nattetid då förhållandena utomhus är bäst. Normalt görs termograferingen från Vattenfalls bilar. Ibland kan det vara nödvändigt att gå in på privat tomtmark. Under allt arbete kommer bilar, kläder och annan utrustning att ha tydlig markering där det står: Vi spårar läckor på fjärrvärmenätet. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Tobias Pettersson, projektledare, telefon 0730-389157 Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag genererar Vattenfall kraft och levererar energilösningar till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukterna är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfallkoncernens totala omsättning år 2001 beräknas ligga på drygt 60 miljarder kronor. Mer om Vattenfall: www.vattenfall.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20040811BIT22160/wkr0001.pdf