Ny informationsdirektör i Vattenfall

Ny informationsdirektör i Vattenfall Knut Leman blir ny informations- och kommunikationsdirektör i Vattenfall. Han tillträder sin nya tjänst 1 mars. Knut Leman kommer från Bure Equity AB, där han varit informationsdirektör sedan 1997. Innan dess var han presschef och informationschef på Volvo. Knut Leman är född 1950. Efter studentexamen och militärtjänstgöring gick han PR- och journalistutbildning på Skurups folkhögskola och gick ut DIHM som Diplomerad marknadsekonom 1979. Han hade sedan flera anställningar, bland annat som informationschef på Handelskammaren, innan han började på Volvo 1983. Knut Leman är gift och har tre barn. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Lars G Josefsson, koncernchef, Vattenfall, telefon 08-739 50 00 Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag genererar Vattenfall kraft och levererar energilösningar till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukterna är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfallkoncernens totala omsättning år 2001 beräknas ligga på drygt 60 miljarder kronor. Mer om Vattenfall: www.vattenfall.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/01/24/20040811BIT20190/wkr0001.pdf