Nya fjärrvärmepriser med valmöjlighet

Nya fjärrvärmepriser med valmöjlighet Från och med den 1 januari 2003 kommer priserna på fjärrvärme att höjas. Samtidigt kommer Vattenfalls fjärrvärmekunder att kunna påverka sin kostnad genom att själva göra ett val. Boende i småhus får möjlighet att kunna binda sitt pris under två år till och med december år 2004. Vid en förbrukning på 20 MWh per år ökar fjärrvärmekostnaden i Uppsala med 50 kronor per månad och med 65 kronor per månad för den som binder sitt pris under två år. Övriga kunder kan välja mellan tre prismodeller: att ha 30 procent eller 60 procent av priset fast eller som ett tredje alternativ liksom idag, ett helt rörligt pris utan fast del. I genomsnitt höjs priserna i Uppsala för dessa kunder med cirka 4 procent. Under hösten kommer kunderna att få mer information om de nya priserna och hur de då gör sitt val. - Möjligheten att välja mellan att binda sitt pris för småhus och att kunna välja mellan olika andelar av fast och rörligt pris för övriga kunder är en nyhet för värmekunderna kring Uppsala, säger Conny Swensson, försäljningschef fjärrvärme Vattenfall Värme Uppsala. Vår lokala kundservice och säljare som finns i Uppsala kommer att finnas nära till hands för att på bästa sätt hjälpa kunderna med deras val. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Conny Swensson, försäljningschef fjärrvärme, telefon: 0730-38 92 14. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/16/20040809BIT21040/wkr0001.pdf