Pröva fiskelyckan i fisketävlingen Slottslaxen

Pröva fiskelyckan i fisketävlingen Slottslaxen På måndag annandag påsk klockan 11 går startskottet för fjärde upplagan av fisketävlingen Slottslaxen. Fisketävlingen Slottslaxen anordnas av Vattenfall, FK Strömstararna, Stockholms Stad och Länsstyrelsen. Anmälan till tävlingen görs på plats klockan 10.00 vid fågelmatningen nära Strömbron. Startavgifterna, 100 kr per deltagare, går oavkortat till fiskevård i Stockholms Ström. Den som fångar den tyngsta laxen eller havsöringen vinner 5 000 kronor, andra pris är 3 000 kronor och tredje pris 1 000 kronor. Prisutdelning sker klockan 16.15. Utsättning av öring och lax sker efter fisketävlingens slut klockan 16.30 vid Strömbron. Vattenfall skänker varje år över 50 000 havsöringsungar för utsättning i Stockholms län. För journalister som vill prova fiskelyckan finns det möjlighet att låna fiskeutrustning. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Kjell Winström,fiskeribiolog, Vattenfall, telefon 08-739 66 08, 070-539 66 08. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. För vidare information, se www.vattenfall.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/16/20030415BIT01040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/16/20030415BIT01040/wkr0002.pdf