Ringhals 1 åter i drift

Ringhals 1 åter i drift Ringhals 1 är nu åter i drift efter den årliga sommaröversynen - revisionen - som pågått i fem veckor. Förutom bränslebyte har främst sedvanliga kontroller och provningar genomförts. Ett omfattande arbete har varit inspektionen av lågtrycksdelen på en av turbinerna. Dessutom har en översyn gjorts på en av generatorerna. Tester och provningar, liksom övriga översynsarbeten under revisionen har gått mycket bra. Tillbuden har varit få och den sammanlagda stråldosen till personalen under revisionen är den lägsta i anläggningens historia. Av Ringhalsgruppens fem reaktorer är, förutom Ringhals 1, även Ringhals 2 och 3 i drift. På Ringhals 4 och Barsebäck 2 pågår översynen ytterligare några veckor. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: produktionschef Mats Ladeborn, telefon. 0340-66 70 00. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/02/20040809BIT20950/wkr0001.pdf