Ringhals 2 åter i drift

Ringhals 2 åter i drift Ringhals 2 fasades natten mellan lördag och söndag åter in på kraftnätet efter den årliga översynen. Under revisionen - som pågått under 43 dygn - har bland annat en omfattande modernisering av det interna elkraftsystemet genomförts. Detta, liksom övriga översynsarbeten, har gått mycket bra och återstarten skedde i stort sett enligt den ursprungliga tidplanen. Redan idag är blocket tillbaka på full effekt. För vidare information kontakta produktionschef Lars Eliasson. Ni når honom via växeln: 0340 - 66 70 00. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10 Vattenfall är en av Nordens största energikoncerner med en omsättning på cirka 30 miljarder kronor. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Drygt en och en halv miljon kunder i Norden och norra Europa köper sina energilösningar från Vattenfall. Vattenfall säljer el, energi, värme och naturgas samt service och konsulttjänster inom energisektorn. Vattenfall producerar cirka 20 procent av den el som används i Norden. Produktionen sker främst genom vattenkraft och kärnkraft ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2000/06/19/20040813BIT21690/wkr0001.pdf