Ringhals 3 stoppas tillfälligt för reparation

Ringhals 3 stoppas tillfälligt för reparation Ringhals 3 kommer att vara avstängd under helgen för att man skall kunna åtgärda en otät ventil inne i reaktorinneslutningen. Problemet är inte akut men driftledningen har, i samråd med Kraftkontroll i Stockholm, kommit fram till att elförsörjningen påverkas minst om arbetet utförs under den stundande helgen, då dessutom mildväder förväntas i stora delar av landet. Ringhals 3 kommer att vara tillbaka på nätet under måndagsförmiddagen. Lämnat av Ringhals Informationsenhet, telefon: 0340-66 70 00. För vidare information kontakta: Produktionschef Klas Pihlquist eller driftchef Jan-Olof Bengtsson. Båda nås på telefon 0340-66 70 00. ämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag genererar Vattenfall kraft och levererar energilösningar till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukterna är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfallkoncernens totala omsättning år 2001 beräknas ligga på drygt 60 miljarder kronor. Mer om Vattenfall: www.vattenfall.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/15/20040811BIT22120/wkr0010.pdf