SCA tecknar elavtal med Vattenfall

SCA tecknar elavtal med Vattenfall SCA har tecknat ett flerårigt elleveransavtal med Vattenfall. Avtalet täcker omkring en tredjedel SCA:s totala elkraftbehov i Sverige under kontraktsperioden. Vattenfall har under många år levererat el till ett stort antal av SCA:s svenska anläggningar, bland annat Munksund och Lilla Edet. Det nya avtalet innebär ett utökat leveransåtagande från Vattenfalls sida. - Vi ser det som en trygghet att ha en elleverantör med egna produktionsresurser, säger Peter Nygren, inköpsansvarig för energi inom SCA. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Leif Westin, Vattenfall, telefon 040-664 46 19, mobil 0705-92 57 27. Peter Nygren, SCA, telefon 08-788 53 62, mobil 070-630 06 80. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00050/wkr0002.pdf